Monday, July 25, 2005

En masse fnidderfnadder ...

Min blog er hemmelig ... altså nej - det er den jo ikke ... i nat fik jeg lagt noget stat-noget på og kan jo rent faktisk se at den er besøgt - og jeg kan jo se på kommentarerne at I andre BIB'ere læser med ... men jeg har kun givet adressen til en som jeg ikke kender fra BIB-universet ... min mand læser ikke med her, men mange af de ting jeg skriver og læser om her inde, giver anledning til gode samtaler med ham ... Min blog er jo heller ik umulig at finde og genkende - jeg mener - jeg har vist allerede skrevet at jeg har brugt mig alias: Freudika gennem al min tid på nettet - og en stor del af min begrænsede omgangskreds består af "netmennesker" som først lærte mig at kende under navnet Freudika ...

I nat brugte jeg også meget tid på at læse i andre blogs ... Jeg læste om Amocca's samtale med sin mand om brugervenlighed i sædprøve-bøtter ... jeg fandt nogle af Gittes fredagskonkurrencer - og fandt det interessant at det var let nok at finde mærkelige bemærkninger som folk har sagt - men at komme på 10 grunde til at være lykkelig - det var næsten umuligt ... det viser jo bare hvor meget vi er inde under BIB-kappen ... og hvor tung den er - og hvor meget den kan overskygge en hel masse andet - for selvfølgelig er der meget at være glad for - det er bare så svært at se når kappen dækker for udsigten ...
Men nu vil jeg alligevel give det et forsøg ... 10 ting at være lykkelig for:
1. Min egen lille familie
2. Chokoladekage
3. Iskold hvidvin indtaget på terrasen en lun sommeraften
4. Gode venners selskab
5. BIB-universet på nettet - hvilket jeg var blevet sindsyg uden
6. Tør humor som jeg finder mange steder i Blogs'ne
7. Duften af nyslået græs
8. ... og så gik jeg i stå ...
- nej det er overhovedet ikke let ... hvor i mod jeg godt kan komme på op til flere dumme bemærkninger folk er kommet med i den tid jeg har været en del af dette BIB-univers ... Men faktisk så prøver jeg så lidt som muligt at beskæftige mig med det - for hvis jeg kan holde fast i at de jo bare er stakkels uvidende fjolser - eller at de tilhører katagorien "de udenforstående" og at jeg ved bedre ... så er det lidt lettere at holde smerten på afstand ...
Arj - nu blir jeg jo nødt til det alligevel: for et års tid siden ... vi havde lige været gennem vores første forsøg - som endte med en aflysning efter æg-udtagning ... ingen æg til oplægning - jeg følte mig som verdens største fiasko - for jeg kunne jo åbenbart ikke lave æg der kunne bruges til noget ... Da var vi til det store årligt-tilbagevendende-famliehalløj i min familie - og min kusine som er 20 år, havde sin 4-måneder gamle søn med ... jeg viste behørig interesse for barnet - for han var jo lækker - og på et tidspunkt da barnet sidder hos mig begynder han at græde - han skal ha mad - kusinen kommer og tager ham og siger til mig - "Nu skal I vel oz snart?" (det ultimative hade-spørgsmål) og jeg sir det som det er, at vi ikke kan selv ... "nej det ved jeg godt" svarer kusinen så!?!?! ... den sved!

Arj - nu tror jeg at jeg har lavet bloggens mest usammenhængende indlæg ... men det er nok bare sådan jeg er idag ... usammenhængende ;-)

7 Comments:

Blogger HBT said...

Dum kusine du har dig der. Hvis hun godt vidste at i ikke kan selv hvad f***** er det så for en kommentar at komme med. Hun er da en ko. Hmrpf.

25/7/05 18:26  
Blogger Freudika said...

Jeg tror bare hun er meget ung ;-)

Men dum ko dækker da egentlig oz meget godt ...

25/7/05 19:06  
Blogger GitteK said...

Jeg forstod det hele, både forfra & bagfra...

Knus!

25/7/05 23:23  
Blogger Amocca said...

Jeg tror stadig på at det mest passende synoym må være "narrøv"...

Kram til dig...

Amocca - som også godt forstod det ;o)

26/7/05 15:47  
Blogger Mira said...

Dumme kommentarer kan man altid få....Du er ikke den eneste!

26/7/05 16:48  
Blogger Freudika said...

Nej det ved jeg ... og det må nødvendigvis være sådan - jeg mener vi bærer nerverne uden på tøjet og sorgen inden i os ... alt hvad der blir sagt kan vendes og drejes ... og selv uskyldige små bemærkninger - som vi måske endda selv har brugt engang i gamle dage - hvor vi ikke vidste bedre - kan såre noget så dybt ...

26/7/05 16:57  
Anonymous Anonymous said...

9: Kameler :D

Og nu er jeg desuden meget stolt, for jeg har lige opdaget hvordan man indsætter en kommentar.

:-*

26/7/05 17:14  

Post a Comment

<< Home