Wednesday, October 22, 2008

Om at vente ...

Når bare.... "indsæt selv"

Når bare jeg bliver gravid ... Når bare jeg får det barn ... når bare jeg har tabt mig ... når bare jeg får hund ... når bare når bare når bare *skriiiig*

Jeg har brugt alt for meget af mit liv i venteposition ... det gider jeg ikke mere - nu vil jeg lære at leve i nu'et ...

En masse erfaring har jo lært mig, at livet ikke bliver alt det man går og drømmer om, når bare den ene lille ting bliver opfyldt ... Nu ved jeg ikke med graviditeten og babyen ... godt nok har jeg et barn ... men han kom jo lissom bare dumpende ... så jeg nåede ikke at tænke på alt det ... og dog - måske lidt alligevel ... dengang jeg skulle ha ham nåede han jo at blive et ønskebarn inden han ankom ... og man kan nok sige, at han lod vente på sig - han kom 19 dage efter termin ... og til sidst gik jeg i den grad og ventede - og jeg skal sige, at der intet sødt var over den sidste ventetid - jeg slog mig selv i hovedet med "At jeg åbenbart heller ikke kunne finde ud af at føde når jeg skulle" ... Og så var jeg naturligvis meget utålmodig og ville bare have at den baby skulle se at komme ud, så jeg kunne komme igang med mit rigtige liv ... Og det endte da også med, at han - omend noget uvilligt - kom ud til os :)


Når bare jeg har tabt mig ... hvis bare jeg var tynd ... jo den tanke har jeg tænkt mange gange ... nu er jeg tynd - mit liv er ikke pludselig forandret til ren idyl og lykke ... Det havde jeg nu heller ikke regnet med ... måske er det alligevel nogle år siden, at jeg har stukket mig selv blår i øjnene og troet at bare een lille ting kunne ændre på alt ...

Uanset om det er år siden eller ej - så har jeg i hvert fald brugt rigtig mange år på bare at vente ... Det vil jeg ikke mere!

Mit nye fortsæt er, at vælge livet som det er lige nu ... at vælge mig selv - og gå ud og gøre det der skal til for at jeg kan have det bedst mulige liv - hele tiden ... og ikke først "når bare...." :)

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Den der sætning 'når bare..' er farlig for man bliver netop skuffet når man står ved målstregen. Jeg var til Chris MacDonald foredrag forleden og han pointerede hvor vigtigt det var at nyde turen undervejs.

Også skal man holde sin frontalklap under kontrol med overromantisere fremtiden - men det er en helt anden snak ;-)

23/10/08 07:45  
Anonymous Anonymous said...

Det lyder skide godt. Jeg vil prøve det samme...

23/10/08 08:41  
Anonymous Anonymous said...

Jeg er også ved at brække mig over "når bare". Og ventetid. Det lyder som en god plan, du har gang i. Jeg vil også forsøge at leve mere i nu'et og ikke hele tiden vente på det ene eller det andet. Men det må lige vente, til jeg er afsluttet om ca. 2 uger.....

Tina

23/10/08 14:47  
Blogger Amocca said...

Jeg er på vej af samme vej, og den er egentlig ganske hyggelig denne rute :D

26/10/08 22:21  

Post a Comment

<< Home