Sunday, July 31, 2005

Nu kan jeg ikke li traditioner mere...

Da vi var på påskeferie i Løkken i år 2003 havde jeg lige fået fjernet min spiral - eller også fik jeg det kort tid efter ... og når jeg så barnevogne eller gravide - så tænkte jeg at til næste år er det mig der har barnevogn med - eller er gravid ... men sådan gik det ikke ... og året efter - altså i år - var der jo heller ingen barnevogn eller tyk mave med i Løkken i påsken ... det er det samme i julen - og sommerferien og fødselsdagene ... alle de årlige tilbagevendende begivenheder ... hvert år tænker jeg ... til næste år ... og hvert år siden jeg første gang fik den tanke er jeg blevet skuffet ... julen er lidt mindre sjov når jeg kommer til at tænke på det ... og nytåret ... og påske- og sommerferierne i Løkken ... det gør mig altid lidt ked af det, for det minder mig om min uopfyldte drøm ...

Jeg kunne så godt leve med den lange leveringstid ... hvis bare jeg var sikker på at der rent faktisk kom en levering ... men oftere og oftere slår den absolut forbudte og meget meget nedbrydende tanke mig: hvad nu hvis det aldrig lykkes? ... her tror jeg så at effektiv fortrængning er vejen frem ... jeg vil og kan ikke forholde mig til det ... ikke endnu ... Nu går vi jo snart igang med vores 3. og sidste forsøg i det offentlige ... og jeg kan ikke lade være med at tænke ... det blir jo nødt til at lykkes - det skal det jo ... underlig ulogisk tankegang ... men sådan er det jo ... det blir rent faktisk nødt til at lykkes denne gang ... for vi har ingen planB

Og jeg er en drømmer - det kan jeg vist ligesågodt indrømme ... i det øjeblik vi besluttede os for at vi skulle ha børn sammen - og spiralen rent faktisk røg og vi gik igang sådan for alvor ... da begyndte jeg at vente mig en lille smule ... det betyder at jeg inde i mit hovede har helt styr på hvor vuggen kan stå - hvor vi kan have pusleplads ... og en hel masse andre ting ... for nyligt sneg jeg mig endda ind i BabyVest - og kunne snuse rundt der inde - uden at flygte ud ... tjekkede hvad en barnevogn koster ... det var ikke sådan at jeg rent faktisk satte mig ind i min bil og kørte til BabyVest for at komme der ud ... men bilen var gået i stykker - og værkstedet lå jo lige ved siden af ... og første dag vi var ude med bilen gik det ok - jeg kunne godt holde mig væk - men så blev vi altså nødt til at tage ud med bilen dagen efter igen ... og så måtte jeg der over en tur ... bare lige drømme i 5 minutter ... og det var oz dejligt ... at få lov at drømme lidt ... men bagefter var barnløsheden endnu mere rammende ... så jeg vil gerne advare mod den slags forretninger ... og det værste er ... at jeg godt vidste det ... men jeg havde ikke selvdiciplin til at lade være med at gå der ind :-/

5 Comments:

Blogger GitteK said...

Åh ja!
Jeg drømmer også som en tosset!
FOr det meste er det dejligt og opmuntrende...
men på dårlige dage, eller hvis man får for store doser (som f.x i babyudstyrs-butikker) så bliver man Så frustreret!

Men Freud! du har ret! det skal bare være denne gang! Sådan er det bare!

1/8/05 08:29  
Blogger Amocca said...

hey du er ikke alene - jeg har været gravid i 2 år - dvs. at min drægtighedsperiode er den samme som en elefants - ja faktisk bliver den længere, for jeg føder jo ikke nu her...

og ja, der burde være advarselsskilte udenfor sådanne forretninger - jeg er heldigvis rimeligt dygtig til at undgå dem, men selv i store supermarkeder er der jo babytøjsafdelinger *suk*

amocca

ps. en elefant er drægtig i ca. 25 måneder

1/8/05 10:53  
Blogger Mira said...

Yikes, du er sgu modig at gå ind i sådan en forretning ;-) Selv går jeg i en stor bue udenom og prøver ikke at bemærke babytøjet i supermarkedet.

1/8/05 21:36  
Blogger Freudika said...

Hæ - jeg er ik modig ... jeg er såmmænd bare dum ...

Og det var jo oz bare fordi at mekanikeren var for lang tid om at lave bilen ... jeg holdt mig ellers længe ...

1/8/05 23:07  
Blogger Spirren said...

Uden drømme var vi vel heller ingenting!
Men det er noget lo.., når de giver bagslag.

Jeg krydser for, at dit tredje forsøg vil lykkes.

Knus

2/8/05 09:35  

Post a Comment

<< Home