Sunday, October 26, 2008

hunde og heste og den slags dyr ^-^

Hele weekenden har stået i hundetræningens tegn ... eller i hvert fald meget af den. I går var jeg afsted med Tulle hele dagen, hvor vi trænede dogdancing - og det må jeg nok indrømme, at jeg er blevet rigtig meget hooked på ... I dag var det så Bella jeg havde med på klikker-træningskursus - vildt spændende og dejligt at få endnu mere at arbejde videre med - og dejilgt at opdage, at min lille DAMP-hund slet ikke er så DAMP-ramt alligevel - og at hun faktisk kan træne dybt seriøst når det slår hende ...

Pa bagsiden en så, at jeg føler at jeg svigter min familie når jeg på den måde vælger at gøre noget for mig selv uden at sørge for, at især sønnen har andre planer ... den samvittighedsting må jeg slås noget med, og finde ud af, hvad den handler om ... for hvis jeg kigger rationelt på det - så har jeg jo egenltig også ret til at vælge noget som jeg har lyst til ... også selvom det betyder, at jeg er væk mange timer både lørdag og søndag ... men det er jo den rationelle side ...

Endvidere har jeg lidt svært ved at "afklimatisere" efter sådan en weekend i hundenes tegn ... det oplever jeg også når jeg har været på udstilling ... men måske skal det bare være sådan?

Nårm egentlig - så ville jeg skrive om weekendens ... månedens - måske endda årets største præstation af mig:
Jeg har i den grad set min frygt i øjnene - overvundet den - udfordret angsten ... jeg har været oppe og ride på en hest! Jeg er så bange for heste - men alligevel - så er jeg ikke så god til at acceptere angst - og især ikke hos mig selv ... Så faktisk har tanken længe været, at jeg skulle finde en "fruesikker" model og prøve om ikke jeg kunne overvinde min frygt og komme op på den ... men jeg indrømmer blankt at det ikke er noget jeg har arbejdet seriøst med ... sådan kan angst jo også fungere ...
Men i dag til hundetræning var det sådan at der pludselig stod en fruesikker nordbakker - som jeg gerne måtte prøve - eller rettere som jeg fik besked på, at jeg da skulle op og ride på, hvis jeg var bange for heste ... så fordi det hele pludselig flaskede sig - så var jeg pludselig at finde på ryggen af kæmpehesten ...
Jeg glemte at trække vejret, jeg spændte alle muskler i hele kroppen - også muskler jeg ikke engang vidste at jeg havde, Jeg rystede, jeg var ved at græde ... men ... jeg overlevede jo - og inden jeg stod af igen - så havde jeg også fået følelsen af, at jeg havde en smule kontrol over heste-dyret ... og da jeg endelig kom ned - så kunne jeg jo næsten ikke få armene ned igen ... kæft det er fedt at udfordre sin angst :D

OG ... jeg er bare SÅ stolt.

3 Comments:

Blogger Amocca said...

du er for sej! (og så endda en fjordhest :P)

26/10/08 22:23  
Blogger Freudika said...

Det jo det ... de er VILDT farlige - og ude på at overtage verdensherredømmet ... og så er de bare overalt ;D

26/10/08 22:24  
Blogger Solsikke said...

Wow Freudika... Det er længe siden at jeg har været herinde. Og hvor er der bare sket vildt meget med dig. Både indvendigt og udvendigt.

Jeg ved slet ikke hvor jeg skal starte og slutte, men du ser bare vildt godt ud, og virker meget mere tilstede. Så kæmpe skulderkram herfra!!!

Solsikke

(Et skulderkram, er når jeg ikke kan finde ud af om det er et kram eller et skulderklap jeg vil give - så det er lidt kombiagtigt)

6/11/08 18:37  

Post a Comment

<< Home