Tuesday, August 02, 2005

Nyt arbejde

Jeg startede nyt job igår ... et vikariat for de næste 12 uger - der efter er planen at de vil ansætte mig, hvis vi gensidigt er tilfredse med hinanden ... MEN - og der er jo altid et men ... nu kom vi jo stik mod alle forventninger med i behandling i denne omgang ... det betyder at jeg får fjollede fraværsdage næsten allerede fra start ... det begynder jo d. 16. august hvor jeg skal ud og ha mit zolardex-depot ... og i slutningen af måneden begynder scanningerne ... og de fortsætter jo så i september - frem til ægudtagning og -oplægning - hvor jeg regner med at få ca 5 sygedage - med mindre jeg er så heldig at ægoplægning er op til weekenden ... og hvis ... jeg vil hellere sige når! jeg blir gravid .. så er jeg jo ca 4-5 måneder henne når prøvetiden (hvis de ansætter mig efter alt det sygefravær) er ved at slutte - og helt ærligt - så tror jeg ikke de ansætter mig, hvis jeg er blevet gravid ... Det ganske skrækkelig planlægning ... men igen ... hvor meget kan man planlægge og styre selv når man skal ha sine børn rørt op i en kop på Skejby ???

Nu er jeg så i vildrede ... skal jeg være ærlig og fortælle hvorfor jeg er fraværende ... jeg mener - hvis jeg fortæller dem det - så ved de jo at jeg gerne vil have børn - og det skal jo helst være tys-tys når man er på arbejdsmarkedet ... hvis ikke - så tror de bare jeg ik gider komme på arbejde - og melder mig syg for et godt ord ... hvis jeg fortæller det, kan jeg jo samtidig fortælle at det er vores sidste forsøg - og hvis ikke det lykkes - så er det sandsynligt at "projekt-barn" blir lagt på hylden (ikke at det har noget med ærlighed at gøre - for det gør det absolut ikke med min gode vilje) men det kunne lyde plausibelt for folk der ikke ved bedre ... ku det ik?

Men jeg kunne jo oz vente med at bekymre mig om det til d. 15 - og så se om jeg skal komme op med en nødløgn - hvad det så end kunne være - eller om jeg skal være næsten ærlig ...

4 Comments:

Blogger Spirren said...

Åh et dilemma - hmn en mulighed kunne måske også være at skubbe behandlingen en måned eller to, så du eventuel var fastansat, når du skulle igang med næste omgang behandling?

Eller måske kunne du tage ferie de fem dage, fortælle dem at det var en planlagt miniferie for lang tid siden, men igen så ved du jo heller ikke, hvornår lige det præcis bliver?

3/8/05 10:27  
Blogger HBT said...

Jeg kender alt for godt dit dilemma. Jeg belv jo fyret den 18/7 og er nu sygemeldt frem til min fratrædelse den 31/10.

Det vil sige jeg kan kun søge jobs med tiltrædelse den 1/11 og der skulle jeg jo gerne være gravid. Og hvem gider ansætte en gravid? og bliver jeg ikke gravid i næste forsøg skal jeg jo enten lyve ved en samtale eller fortælle sandheden. Og hvis jeg lyver og så skal have en del fri i prøvetiden ja så ved jeg jo ret sikkert at de fyrer mig.

Jeg kan desværre ikke komme med noget konstruktivt da jeg selv ikke aner hvordan man skal takle det.

Knus

3/8/05 13:33  
Blogger Freudika said...

Det ville være smart at udskyde behandling ... men nu er vi jo kommet med - og jeg tror ik bare at man kan udskyde det ... desværre ...

Den med ferie ville være ok god - hvis ikke det var fordi at jeg også har arrangeret ferie i efterårsferien, hvor jeg skal til Prag ...

Jeg tror jeg sir til dem at jeg er med i en undersøgelse på hospitalet - men at jeg rykker min arbejdstid så jeg ikke mister timer (før jeg altså sygemelder mig i forbindelse med ægudtagningen - men det kan jo være så meget ... jeg er sikker på det er halsbetændelse) og blir jeg gravid - og fyret ... så er jeg ærligtalt ligeglad ... så er jeg jo gravid ... og så kan sådan en bagatel som et job ikke slå mig ud :-)

3/8/05 19:35  
Blogger Amocca said...

det synes jeg lyder som en plan Freud - og hvis mine synske evner ikke tager helt fejl - så ser jeg en også en halsbetændelse hos dig om ca en måneds tid til halvanden ;)

amocca

5/8/05 14:41  

Post a Comment

<< Home