Sunday, March 05, 2006

Smarte-Camilla™

Jeg har æg i fryseren ... inden jeg vil bruge dem skal jeg tabe mig ... jeg taber mig ikke, ergo får vi ikke brugt fryseæggene ... og på den måde holder jeg fast i vores tilknytning til behandling i det offentlige ... det er ikke skide smart ... men det funker jo - jeg har stadig æg i fryseren ... Smarte-Camilla™ - det er mig ... eller måske ikke ...

Ting ændrer sig ... jeg har i dag haft en laaaang snak med min mand omkring det med behandling og ingen behandling og med hvornår nok er er nok og om hvor længe jeg kan holde til det - det er ikke behandlingen og bivirkningerne og alt det andet skod-gejl jeg frygter ... men jeg er seriøst nervøs for, hvor mange flere negative blodprøver jeg kan holde til, uden at gå helt i stykker ... OG jeg er nået til et sted, hvor jeg tør tænke tanken: hvad nu, hvis det her aldrig lykkes? og jeg kan forholde mig til den ... uden at jeg stikker fingrene i ørene og skriger LALALALA ...

Under vores snak, kom vi også omkring emnet "at fylde noget andet i hullet" ... for det barn vi ikke får, efterlader unægteligt et stort og gabende tomt hul ... og efter som min drøm i mange mange år, har drejet sig om familie og børn, og jeg aldrig har gjort mig tanker om karriere - job var sådan noget jeg skulle have for at det kunne være lidt sjovere til hverdag - og helst ikke for mange timer - for min familie og mine børn er jo det vigtigeste ... nåja - og Camilla-tid er også vigtigt, for at jeg kan være noget for min familie ... alt det lyder jo godt, hvis ellers jeg havde haft sådan en famlie, der havde "brug" for mig ... men med en snart-teenager og ik rigtigt andet der binder mig - så kniber det noget med at fungere som det store "moder-dyr" ... men altså ... eftersom jeg aldrig har tænkt på at et job kunne være en vigtig del af mit liv ... så har jeg heller ikke fået den rigtige uddannelse ... jeg har ikke engang en gymnasiel uddannelse ... og for at kunne fylde hullet ud med noget jeg gider og har lyst til at stå op til hver morgen - så skal jeg ihvertfald have en videregående uddannelse ... og for at få den - så må jeg jo på skolebænken ... og det vil jeg også ... helt vildt gerne faktisk ... så skal der ses på økonomien ... men selv det fik min mand mig til at se, ikke behøvede at være en stopklods ... jeg tror jeg er ret godt gift egentlig ...

5 Comments:

Blogger GitteK said...

Ja da!!!!
Har du tænkt på noget???

Go Camilla, go Camilla!!!

6/3/06 13:35  
Blogger Freudika said...

uha ja ... jeg tænker og tænker og tænker ;-)

tænker jo først HF... og det giver mig jo nogle flere år at tænke i ... men lige nu tænker jeg mest på socialrådgiver ... og det har jeg vist egentlig tænkt på i mange år ...

6/3/06 15:43  
Blogger GitteK said...

God idé!
Mener man kan "nøjes" med en HF-pakkeløsning for at blive socialrådgiver, så slipper du for nogle af de "trælse" fag.

Pøj pøj

6/3/06 16:07  
Blogger Freudika said...

Men jeg tænker stadig ... jeg ved godt hvilken retning jeg tænker i ... men der er mange ting inde over mine overvejelser ... og der er bestemt mange ting, der taler både for og mod den der socialrådgiverting ... måske den er for blød ... jeg tror jeg skal have noget mere teknisk før jeg finder det rigtig sjovt ...

Og til at starte med, skal jeg jo have den der HF-ting i hus ...

6/3/06 17:32  
Blogger Unknown said...

Hf kan klart anbefales. Den giver en god basis. Bare husk at undersøg om du skal bruge nogle bestemte nivo for at komme ind på den udd. du gerne vil have. Jeg mener nogle kræver matematik på A eller B nivo og det skal man vælge, man for det ikke automatisk.
Der er mange dejlige ting man skal undersøge og kan gå op i. Altid godt at kunne bruge sin tid på noget andet end barnløsheden.

cs

8/3/06 09:52  

Post a Comment

<< Home