Wednesday, January 25, 2006

Tænk på noget andet...

Tag ud og rejs ... og køb en hund ...

Vi kender dem allesammen - og det er folk vi troede vi havde forklaret os overfor som kommer med disse ubrugelige "råd" (assvice - fantastisk ord!) ...

Men altså - vi har tænkt på noget andet, siden vi gik igang altså - bla. så er vi blevet gift, og sådan et bryllup arrangerer jo ikke sig selv ... jeg har været sygemeldt med jobrelateretstress (og blev fyrret som følge der af) ... vi har haft en alvorlig sygdom i familien og vi har haft en ... hmm ... stram(?) økonomi ... men altså ingen af disse hygsomme adspredelser var åbenbart gode nok ...

Vi har også været ude og rejse ... vi har været på bryllupsrejse og vi har været på efterårsferie i Prag ... det virkede jo altså så heller ikke ...

Så nu er beslutningen taget: vi skal ha hund ... og jeg glæder mig :-) Jeg glæder mig især til at se, hvordan det mon egentlig funker sådan rent teknisk, at et hundekøb skal gøre mandens sæd bedre ... det blir meget meget spændende ...
Arrrjjj pjat ... vi har faktisk skulle ha haft hund siden vi flyttede her over for 3½ år siden ... men så var der jobstress så var der økonomien og så var der bekymringerne om svigernes gamle hund, som vi har passet når svigerne har været væk ... men den var gammel og døde i efteråret ... så var der økonomien ... den skulle være lidt på plads nu, hvor husbonden har fået job ... og jobstress ... naahhhh

Jeg forestiller mig ikke at en hvalp vil løse alle mine problemer ... jeg forestiller mig ikke at jeg bliver glad-glad ... men jeg tror at en hvalp i huset, vil kunne give mig noget glæde, som ellers har været i restordre meget meget længe, og det er også værd at tage med jo ...

Nu skal jeg bare ha overtalt manden til at jeg skal have lov at vælge racen - som er meget meget dyr at anskaffe :-X

7 Comments:

Blogger MariaG said...

Tillykke med beslutningen om at få hund. Jeg kan kun sige, at det er det bedste vi har gjort siden hele det her barnløshedscirkus blev skudt igang. Det er skønt at have en hund at give al den kærlighed, man så gerne vil have kanaliseret ud...men gravid bliver man altså ikke af det ;0) Jeg er da meget spændt på hvilken race I vælger...Jeg kan virkelig anbefale en welsh corgi cardigan...det er det skønneste og mest finurlige væsen, man kan forestille sig :0)

25/1/06 05:17  
Blogger Solsikke said...

Bare det var mig. Hunde er DEJLIGE! Jeg mistede jo barndomshunden i 2005, og synes godt nok at der mangler en firbenet i vores liv. Men det dur bare ikke i en lejlighed.

Hvilken race vil du ha'?

25/1/06 10:07  
Blogger Unknown said...

En god ide, med en lille hund. Vi valgte at købe fisk, måske ikke så meget guf til omsorgs genet. Men det giver noget at bekymre sig om og snakke om. Og det dejligt at have. Vi har jo pleje hunde. Og der er bare ikke noget bedre. Og det er dejligt at have noget at nuse. Sådan en lille hun der ligger på maven af en sætter skud i alle moder instinkterne. hehe.

Hilsen
cs

25/1/06 10:38  
Blogger HBT said...

Ihhh sådan en sød lille hundehvalp - det bliver da dejligt. Hvilken race vil du have?

25/1/06 14:51  
Blogger Freudika said...

Det med racen er stadig på debat ... jeg vil ha en bichon havanais eller en coton de tolear ... (små bløde fældefrie allergivenlige hunde) ... min mand vil ha en puddel (!!??!!)

Vi er ikke særlig enige ... men jeg må jo så bare have ret ...

25/1/06 21:27  
Blogger GitteK said...

Tillykke med hunden!
VI har også lige besluttet at vi vil ha´en vovse.
Anne Eeeelsker at lege med hunde og jeg eeeeelsker at træne med dem

Tilbage er der bare lige at skulle ha´overtalt Bassen (missetatten) til at han ikke skal være den lille mere ;o) -han bliver sikkert dødmisundelig! og snotfornærmet!
høhø

26/1/06 22:19  
Blogger GitteK said...

Og altså... jeg skal jo ikke sige tillykke med noget i ikke har fået endnu...men tillykke med BESLUTNINGEN, så
-vi skal først ha´vorses til sommer.

26/1/06 22:23  

Post a Comment

<< Home