Tuesday, December 13, 2005

Der er gode dage og der er dårlige dage...

... og så er der dage uden for kategori, hvor man finder sig selv siddende storhulkende på køkkengulvet ... fordi man måske var kommet til at vælte bradepanden med frosne fritter på gulvet ... og alt pludselig bare var dårligt ...

Startede dagen hos psykologen - som er smadder sød - men også smadder irriterende og snagende - og så vil hun hele tiden tale om de ting som jeg så møjsommeligt har puttet i fortrængningskassen ... Den største frygt i livet: hvad hvis projekt barn ikke lykkes ... arj - det er ikke helt min største frygt - men absolut noget af det grimme, som jeg bestemt ikke kan og vil forholde mig til ... og det ville hun rigtig gerne tale om idag ...
Og så talte vi om, at min mand og jeg ikke er helt enige om, hvor vigtig - eller uvigtig - biologi er, og om hvor meget det egentlig går mig på :-/

Men da jeg var færdig med at tale om grimme ting med psykologen, gik jeg i Føtex og købte to julegaver: bøger til svigerne. Så gik jeg ned på mandens arbjede og hentede bilen, og kørte så i Bilka og købte flere julegaver ... eller måske ikke-julegaver ... jeg købte stuff til mig selv :D (nogle rigtig lækre holmegaard julekrus - sidste års model til langt under ½ pris) og så købte jeg mad til hele næste uge ... Så tog jeg i Toys'R'us og købte den sidste julegave til sønnen:



... det skal jeg nok komme til at fortryde :-X
Og så var jeg i Bauhaus for at købe et lysstoffrør - men kunne vist ikke finde det rigtige - ihvertfald turde jeg ikke købe noget. Så ledte jeg forgæves efter disse hersens nye cykellygter der skulle være kommet ... dynamolygter som bare ikke er dynamolygter - men som lyser når hjulet drejer rundt ... men jeg kunne ikke finde dem nogle steder ...

Så kørte jeg bilen hjemad mod Skanderby, hvor jeg købte flere julegaver, til min mor: Grand cry morgenmads-sæt og en zone P-skive (med store tal for svagt-seende) ... og så købte jeg lidt mere gave til svigerfar: et stort verdenskort til at hænge op på væggen ... og så var jeg i banken for at gøre opmærksom på at jeg jo var ved at slå bunden ud af vores økonomi, men at jeg ikke havde tænkt mig at stoppe ... og så kørte jeg endelig hjem ...

Og så kørte jeg igen, først hentede jeg barnet i fritten, og så hentede vi manden på job ... og så skulle jeg hjem og lave mad - og så ved jeg ik helt hvad der skete ... men pludselig sagde det skralde-bang og så lå pommesfritterne på gulvet ... det var slemt nok ... men jeg begyndte først at tude, da jeg skulle rydde op ... måske det i virkeligheden bare siger noget om, hvor meget jeg hader oprydning og rengøring?

4 Comments:

Blogger Amocca said...

jeg er bare lidt skræmt ved tanken om, at en der er så svagtseende, at de skal have ekstra store tal på p-skiven overhovdet kører bil??? *lol*

14/12/05 16:32  
Blogger Freudika said...

Men hun kan jo sagtens se langt ... men hun bruger læsebriller ... og så tværer ting der er tæt på, lidt ud ... og når hun kører er der jo ikke - forhåbentlig ikke - noget der kommer så tæt på hende som forruden er ...

14/12/05 17:01  
Blogger GitteK said...

sikken voldsom trængsel og alarm...lalala...

hva´ de tabte fritter er symbol på ved jeg ikke, men træls det er det...men det er oprydning jo osse..hmmm... grubler videre!
...............fik I så egentlig ikke noget føde????

nå anyway....tanken om at projektet ALDRIG skulle lykkedes har jeg egentlig aldrig forholdt mig til...men nu du siger det...uha da! -ej.... det vil jeg ikke tænke på!

-og så vil jeg lave pasta istedet for fritter herhjemme!

ååååh....Gitte *nu grublende*

15/12/05 18:07  
Blogger Solsikke said...

Kære Freudika

Jeg håber at du har fået det bedre, og der er færre dage uden for kategori!

Stort juleknus,
Solsikke

17/12/05 10:44  

Post a Comment

<< Home