Sunday, November 20, 2005

Når verden bare går videre ...

Jeg vil gerne undskylde ... hvis jeg har stødt nogen med min sidste post om ikke at tage fat - så var det bestemt ikke meningen ... og mine tanker var langt væk fra blog-land da jeg skrev det - så jeg tænkte slet ikke på at nogen her inde ville føle sig ramt af de ting jeg skrev ... det var ihvertfald aldrig mine tanker - og er stadig ikke ... Jeg mener ... vi har jo rigtige problemer her inde ... ting vi ikke er herre over ... ting vi rent faktisk ikke kan ændre på ...

Jeg kender en fyr, der har haft den vildeste skod-barndom ... han har siddet så alvorligt skævt på potten, at han stadig har skæve siddemærker efter det ... og han er klar over det ... og vælger at gøre ingen ting ... han fyrer en masse fede - og "håndterer" det på den måde ... en anden gut jeg kender tager antidepressiver og stikker ellers fingrene i ørerne og skriger "LALALA" og kommer på den måde omkring sit "sidden skævt på potten" uden alligevel at tage fat i det ... En kvinde jeg kender, får stress på sit job ... og fik det også på sit forrige job, og på jobbet før igen ... hun ignorerer alle tegn hendes krop sender hende (nej det er ikke normalt at dirre over hele kroppen fordi man skal ud og handle) ... og kører der ud ad med 400 km i timen ... stikker hænderne i ørene og skriger "LALALA" ... mens hun slider sig selv op - og beholder retten til at brokke sig over det ... det var den slags jeg havde i tankerne da jeg skrev om ikke at tage fat om roden ...

Faktisk har jeg længe haft det sådan at det eneste virkelige problem i verden ... det var jo mit - eller vores - os som deler det ... folk der klager over andre dagligdagsting - som de til dels selv er herre over, skulle prøve at ha rigtige problemer har jeg til dels tænkt ... absolut ikke særlig charmerende og heller ikke særligt rationelt ... men ikke destomindre, så har det været mine tanker ... Og nej - jeg ved da godt at der er masser der har værre problemer end jeg har ... men lige nu kan jeg ikke kapere dem ... Jeg har i en lang periode ikke kunne forstå at verden uden for bare kunne fortsætte som om intet var sket, når jeg smerter som jeg gør inden i ... men verden fortsætter jo ... Og jeg prøver at hænge på ...

2 Comments:

Blogger Amocca said...

det kan jeg sagtens genkende - jeg ved ikke om jeg selv har skrevet om det - men jeg har det på nøjagtigt samme måde...

Det er meget lidet charmerende, men det står jo ikke til at styre...

Jeg synes bare at alle folk er så "ligeglade" kan de dog ikke se, at hele min verden ramler og at jeg har det allerværst?

hvordan kan de forvente at jeg skal opføre mig "ordentligt" når verden er så ond imod mig?

Suk - undskyld nu rabler jeg på din blog... det burde jeg jo gå "hjem" og gøre på min egen...

Ville bare sige, at selvom det måske ikke er "god opførsel" eller særligt pænt - så synes jeg det er helt ok at have det sådan

21/11/05 12:19  
Blogger soesterlystig said...

Hej F.
Jeg blev ikke stødt - jeg var lidt ironisk med mit sidste indlæg;-) Er bare så sølle i øjeblikket, at jeg bliver nødt til at være sarkastisk omkring det... så; No harm done!!
S.

21/11/05 14:50  

Post a Comment

<< Home