Saturday, November 12, 2005

Sygemeldt

Jeg har slugt kamler i lange baner ...

Jeg har sygemeldt mig ... og det er overhovedet ikke let ... Jeg har det overhovedet ikke godt med det, men af de to alternativer "at sygemelde sig" og "at lade være" var sygemeldingen alligevel det bedste ...

Tankerne har kørt med 400 km. i timen de sidste par uger - og da jeg blev kaldt til jobsamtale i sidste uge, var jeg først sådan "hov-agtig" ... ind til jeg blev totalt panisk over, at jeg rent faktisk kunne risikere at få jobbet ... (det gjorde jeg nu ikke) ... ergo måtte jeg erkende (omend lidt langsomt) at jeg jo faktisk overhovedet ikke står til rådighed for arbejdsmarkedet lige nu - så derfor er jeg sygemeldt ...

Tankerne har kørt i ring ... hvad nu hvis jeg kom ud - så ku det jo være at jeg fik det bedre, når jeg ikke havde så meget tid til at tænke tunge tanker ... heldigvis var der én der fik mig på bedre tanker ... tingene går jo ikke væk selvom jeg ligger låg på - og min krop skal nok fortælle mig noget andet, hvis jeg skulle finde på at tro det ...
Tankerne om at "bare" finde mig et job, så vi kan få skrabet nogle penge sammen, så vi kan komme igang i det private - har absolut spøgt - men har også måtte sande at det jo ikke hjælper noget at jeg kommer ud og kommer igang og brager ned sådan helt og aldeles for alvor ...

Så nu er planen, at lisså snart jeg har fået papirerne til kommunen - så ringer jeg op til dem og hører, om ikke de har et sted, de kan opbevare mig et par timer om dagen, hvor jeg kan lave et eller andet fornuftigt ... eller ufornuftigt - for jeg kan mærke at jeg skal ha noget at stå op til - ellers så tilter alting alligevel ...

....

Idag har jeg været til 1 års fødselsdag ... det var en alternativ oplevelse ... på et tidspunkt siger barnets mor til mig: "tænk at der allerede er gået et år" .... pause ... "et år til" ... det var næsten mere end jeg kunne klare ... ja tænk at der allerede er gået et år til ... for et år siden ved denne tid, kom vi hjem fra barselsbesøg hos den samme dreng - og jeg brød hulkende sammen - for hold op hvor var det snyd ... det er det stadig ... og nu går de og taler om at få en til (hans andet - hendes 5.) ... og den først blev jo lavet i 2. omgang (og ja - jeg tror på at, det er særdeles sort humor fra gudernes side) ... så de regner med at den næste også kommer når de vil ha den ... og det skal da nok passe ... bare sådan så guderne kan ha lidt at grine af ...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home