Wednesday, November 02, 2005

Lidt nyt ...

De sidste par dage har været mildest talt elendige ... jeg har været modløs og ked og opgivende ... har virkelig virkelig virkelig skulle lede dybt for at finde lyst til noget som helst ... og overskud ... tjah ... "Det bruger vi ikke her" ...

I dag kom så min menstruation ... jeg har på intet tidspunkt kædet de to ting sammen - faktisk skete det for første gang i meget lang tid, at min mens kom bag på mig ... ikke fordi den er kommet for tidligt eller for sent - faktisk som et urværk ... jeg havde bare overhovedet ikke tænkt på at det var nu ... Jeg er altid i meget dårligt humør sådan lige op til min menstruation ... men slet ikke som denne gang ... det har været en kamp uden lige at stå op ... og en kamp at komme gennem dagen ... tårer er der blevet spildt i rigelige mængder ... tanker om hvordan skal jeg dog komme videre fylder alt ... altså når ikke tankern går på at det nok er meget rimeligt at jeg er hvor jeg er, for jeg er jo i bund og grund et dårligt menneske ... det ved jeg godt ikke passer ... men det er ikke altid så let at styre tankerne ... heldigvis er jeg gift med jorderns dejligeste mand (sorry de damer ... sådan er det bare) ... i går havde vi en lang snak om, hvordan vi kom igennem det her med skindet på næsen - og ikke mindst hvordan sønnike kommer igennem - for han er immervæk den vigtigeste - og det kan ikke være let at ha en mor der er trist og modløs hele tiden ... min mand havde løsningen: jeg koncenterer mig om mig ca 19 timer i døgnet ... de 4-5 timer sønnen er hjemme og er vågen koncenterer jeg mig dels om ham og dels om mig selv ... og resten tager manden sig af ... Eller oz lader vi det ligge til overskudet vender tilbage ...
Jeg skal så bare gøre hvad jeg har lyst til - og kun det ... problemet er så, at jeg ikke har lyst til særlig meget ... jo - at ligge i min seng og sove, eller stirre op i loftet ... og måske kunne jeg ha lyst til at male ... men tanken om at finde staffelig, lærreder og farver frem er for uoverskuelig til at jeg får det gjort ... og vupti - inden min mand gik i seng igår havde han stillet mit malegrej frem ... og ang. oprydning ... tjah - så var mandens bud: "lad det stå - så får du sikkert også brugt det mere - og vi bruger jo heller ikke den del af køkkenet alligevel" ... og det har han jo nok ret i ...

Jeg fik fat i en psykolog som jeg har fået anbefalet inde på bib-siden ... og jeg har fået en tid hos ham om ca. 3 uger - så det ser jeg frem til ... nu håber jeg bare at han kan hjælpe mig med at være der hvor jeg er - eller endnu bedre ... komme videre ...

1 Comments:

Blogger Amocca said...

hey - "lad det stå" er også blevet mit nye motto....

Men manden har lige informeret mig om, at vi får gæster til spisning i morgen, så jeg må vel hellere muge bare lidt ud inden da...

2/11/05 11:45  

Post a Comment

<< Home