Monday, October 10, 2005

Det var jo ikke meningen ...

Det var ikke meningen at det skulle være så svært ...

Det var heller ikke meningen at jeg ikke kunne komme mig over dette sidste forsøg ... de andre gange er det gået hurtigt ... hovedet op og kig fremad ... men nu er der jo bare ik så meget, at kigge fremad efter mere ... måske er det derfor, at det dårlige humør følger mig for alvor denne gang ... men det må da gå over - jeg har jo ikke ide til, at gå og være sur resten af mit liv ???

Det var ikke meningen - hverken for os eller nogen andre - at det der med at få børn, skulle være sådan en kamp ... vi er jo alle vokset op med at børn, det er bare noget man får (undtaget i Anders And - der er det absolut ikke noget man får - der er det noget nogle andre har) ... men ellers ... ingen har nogensinde fortalt eller skrevet i historierne, at det også kunne være svært at få børn ...

Det her indlæg skulle egentlig handle om, hvor svært jeg har det med at komme mig over den sidste negative blodprøve ... som jo er en hel uge siden ... normalt (altså de 3 andre gange) har det taget en dag eller to - og så har jeg været klar igen ... denne gang hænger det dårlige humør ved - og det bryder jeg mig overhovedet ikke om - og jeg har overhovedet heller ikke lyst til at ha med det at gøre - eller overhovedet indrømme det for den sags skyld ... MEN nu er det sådan at jeg er grådlabil og pms-agtig - og min menstruation er netop overstået - så pms er det jo selvsagt ikke (selvom det normalt er en gangbar undskyldning hele måneden herhjemme) det ER blodprøven der går mig på ... eller at det var sidste forsøg ... og at vi nu skal hive magiske 50k op af en hat ... det virker dybt uoverskueligt og som noget der først kan ske meget meget langt ude i fremtiden ... og helt ung er jeg sårn set heller ikke ...

Jeg hader klynkere - især klynkere der kører i samme spor hele tiden ... så lige nu kæmper jeg også med en god portion selvhad ... jeg sys virkelig jeg kører i samme rille - og kan ikke se mig ud af det ... kan ikke se, hvad jeg skal gøre for at komme videre ... normalt er problemer noget jeg tager fat om ved roden og får trukket op og kigget på og bearbejdet og analyseret og til sidst er de ikke problemer mere ... men jeg kan virkelig ikke se, hvordan jeg skal gøre det med det skod jeg står i nu ... og jeg hader det hader det hader det ... MEGET!

Puha - det er jo altid godt med lidt luft

5 Comments:

Blogger Solsikke said...

Godt at du har fået lidt luft. Jeg håber at humøret letter snart, så du kan se lyst på fremtiden igen.

Koster det virkelig 50 k? Jeg synes at have læst mig til 35-40 for 3 forsøg?

Du får i hvert fald lige en trøstekrammer!

11/10/05 13:13  
Blogger Amocca said...

Klynk du bare... det hjælper...

Jeg kender selv problematikken - ja står jo lige foran den med næste og sidste forsøg lige for næsen af os...

Og du har ret - det var ikke meningen - og man føler sig ærligt talt snydt - for de prædikede og prædikede for os hvor nemt vi kunne blive gravide

HA! siger jeg bare.... æd dine ord fru sundhedsplejerske...

Men ingen sagde: Nå ja, og så er der dem der ikke kan... og som vandrer fra helvede og tilbage igen på bare fødder uden at få noget ud af det...
(andet end vabler og udmattethed)

Jeg ved ikke hvad jeg rabler om, så jeg stopper nu, men sender dig lige et kram

11/10/05 13:56  
Blogger Spirren said...

Måske er det fordi, at det triste bare skal have lov at være en del af dig lidt længere endnu.

Giv dig selv mulighed for at have det ad h til i et stykke tid.
Du har rejst dig før, og du skal nok gøre det igen.

Kærlige tanker fra M.S

11/10/05 15:38  
Blogger Freudika said...

Solsikke -> det er min. 40 - og nok også op mod 45 for en pakke med 3 forsøg, fordi vi skal ha ICSI - og en hver læge der tilbyder det, vil sikkert også anbefale AHA ... og så er der jo hormoner ... og så har vi da ihvertfald ramt de 50 :-/

11/10/05 23:09  
Blogger Solsikke said...

På den måde.... Ja, det kan jeg godt se bliver en dyr omgang. Øv altså!

Jeg håber, at I finder på noget, og i mellemtiden får du lige endnu en trøstekrammer!

13/10/05 09:15  

Post a Comment

<< Home