Sunday, October 09, 2005

Bare rolig - det skal nok gå altsammen ...

... I skal nok få ønskebarnet....

Hvorfor hader jeg den sætning? Jeg ved jo godt at den altid er sagt i bedste mening - og at det er et forsøg på trøst ... det hjælper bare minus ... faktisk minder det mig en hel masse om at der overhovedet ingen garantier er ... at sandsynligheden for at vi får en baby, hele tiden skrumper og bliver mindre ... Hvorfor skulle det lykkes 5. gang, når det ikke har funket de første 4 gange?

Det er ikke sådan at jeg blir gal på folk der sir sådan ... men den gør ondt - fordi den er salt i såret ... lidt lissom en baby er - man skulle jo tro at vi der var i behandling var vilde med babyer - men sådan forholder det sig jo ikke altid ... babyer er jo dejlige og lyserøde og dufter godt og er lækre ... men men men ... de er ik vores ... og samvær med sådan en lækker lille størrelse er nok den største trigger når det kommer til sorgen ...

Lisså vel som jeg her efter vores sidste negative blodprøve, havde en veninde der hele tiden spurgte til mig ... er du ok - er der noget jeg kan gøre for dig ... og nej ... det var også salt i såret - gu er jeg ej ok - ik når jeg tænker efter ihvertfald ... jeg er blevet en bitter gammel kyniker ... og nej - der er ik noget du kan gøre ... der er ik noget nogen kan gøre ... lad mig være i fred med min sorg ... jeg vil bare tosomheden ... Heldigvis er jeg forbi den tilstand - eller nej - jeg er stadig en bitter gammel kyniker ... men jeg behøver ikke at blive ladt i fred mere ... men der er stadig ik noget nogen kan gøre for mig ... jotak - lad mig vinde i lotto - så vi ikke behøver at tænke så meget på pengene - for det er bestemt også et isue her i hjemmet ;-) ... 50K er rigtig mange penge at skulle spare sammen af to gange dagpenge :-/

Jeg forventer ikke at nogen udenforstående har tænkt over disse ting ... jeg forventer ikke engang at det vil blive forstået ... Men det gør mig godt at få sat ord på det ...

Åh hvor jeg savner den første tids overbevisning om at det nok skal gå - at vi selvfølgelig nok skal få ønskebarnet - det bliver bare lidt mere omstændigt, end det er for de fleste ... den er vist tabt for altid :-/

3 Comments:

Blogger Amocca said...

tjaaa.... jeg tror faktisk at kynismen er umuligt at undgå i dette forløb... eller? jeg ved det da ikke, men jeg synes ikke jeg har mødt nogen der stadig er lallende optimister når de står på tærsklen til sidste forsøg...

jeg er ihvertfald ikke...

9/10/05 22:46  
Blogger Freudika said...

Det ville egentlig oz være skræmmende ...

9/10/05 22:57  
Blogger Amocca said...

hehe tjaaa.... det ville det nok. Jeg ville ihvertfald personligt nok tænke, at de næppe var den hurtigste knallert på havnen

amocca

10/10/05 13:30  

Post a Comment

<< Home