Monday, September 19, 2005

Ægudtagning, -oplægning og pinnociokugler

SÅ fik jeg taget æg ud ... oh joy :-X ... det skete lørdag morgen kl. 10 - jeg fik masser af smertestillende og alligevel var det en skrækkelig oplevelse forbundet med en masse smerte ... ævæv ... da jeg om eftermidagen var færdig med at sove rus ud og var kommet mig lidt - var jeg bare nedtrykt ... lægen havde sagt en hel masse gange "det er godt nok noget småtteri det her" og jeg havde mange tomme follikler ... men resultatet blev 6 æg ud - og jeg var sikker på, at de pga. de små follikler var umodne ... ihvertfald halvdelen af dem ...

Søndag gik med at bekymre mig ... hvad nu hvis der kun er et æg til tilbagelægning ... eller slet ingen ... oh-skræk ... samtidig med det havde jeg ret ondt i maven og kunne faktisk ik meget andet end at ligge/sidde i min seng og bare være i dårligt dårligt dårligt humør ...

Søndag nat da jeg skulle sove, fik jeg kørt mig selv helt op med en masse "hvad nu hvis'er" og jeg sov ikke før klokken var omkring 5 om morgenen ... kl. ca 8.30 mandag morgen ringede de fra laboratoriet ... ud af de 6 æg, var 5 blevet befrugtet og havde alle delt sig flot ... wåw ... det betød jo 2 æg op og 3 i fryseren ... og de frosne er puttet på 2 strå - det betyder at der, hvis vi er heldige, er til to omgange - en med 2 og en med 1 æg ...

Så idag blev alle mine bekymringer gjort til skamme ... og jeg er bare optimistisk og det her forsøg er pludselig blevet et godt forsøg - og jeg kan slet ikke se nogen grunde til at det ikke skulle lykkes denne gang ... altså ud over at det blir det jo nødt til - så er der bare en masse andre gode grunde til at det er nu det skal være :-)

I dag kl. 11 blev jeg jo så gjort gravid, af en mand der ikke er ham jeg er gift med - og det kommende barn er rørt sammen i kop på Skejby ... oh fagre nye verden .... og når nu æggene ligger godt i sin hule - så er der jo pinnociokulerne tilbage - jeg havde glemt - eller måske fortrængt - hvor aderbader de faktisk er ... men lige nu har jeg en tilgang til smerter og ubehag der hedder - hvis bare jeg er gravid - så tager jeg gerne det hele med ... og jeg tager det med ... og så må jeg jo være gravid ... ihvertfald ind til andet er bevist ... og det blir det forhåbentlig først om 8½ måneds tid ;-)

5 Comments:

Blogger Amocca said...

ja de er adderbadder de pinnochiokugler....

men wow! sikke en fin omgang æg du endte med - og det på trods af alle dine bekymringer....

det virker denne gang du og så har du en dag et par æg på køl til en nr 2 (3) ;)

19/9/05 23:51  
Blogger Monja said...

Tillykke med de fine æg.

Knus Monja

20/9/05 09:34  
Blogger HBT said...

Hold da op en fin succesrate på æg du har dig der.

Jeg håber at de bliver inde i hulen.

Knus

20/9/05 13:06  
Blogger Spirren said...

God rugning, jeg xxxxx
Knus

20/9/05 16:55  
Anonymous Anonymous said...

Jamen jeg krydser da også alt for jer.XXXXXXX

Er bare så sikker på, at det er denne gang det lykkes!!

21/9/05 13:25  

Post a Comment

<< Home