Tuesday, November 08, 2005

Jeg ... en wordwanker ... ???

Jeg kan lisså godt sige det ... jeg har alt for meget tid, for tiden ... og sært nok, så er jeg på trods af mine ringe evner udi det danske sprog, nok lidt af en wordwanker ... Jeg har sære kæpheste ... som når folk siger en kilomet ... så skærer det dybt og langt ind i mine ører ... hvad kommer det ord af? Det gode danske ord "met"? ... eller den sære tendens jeg ser, på de forskellige fora jeg kommer: folk vil skrive "af vide"/"afhvide"/"afvide" ... eller når jeg hører de sære mennesker i Paradise Hotel (ok - jeg indrømmer jeg ser det ), taler om at tage noget med et gram salt ...

Der er ikke noget sært i at man kan ha det svært med ... anderledes omgang med det danske sprog ... hvis ellers man selv kan det ... men det kan jeg jo ikke engang ... kommaer er noget fanden har skabt i en personlig hetz mod mig - sådan er det bare ... grammatik er noget jeg nok må erkende at jeg aldrig nogensinde får lært ... og desuden har jeg et ret afslappet forhold til det der med at stave ... hvad i alverden går det så ud på? Hvis du forventer at jeg kommer med en eller anden form for et svar - så bare stop nu - for jeg har virkelig ingen anelse om hvad det handler om ... NORMALT (altså for folk der er normalt-normale - ikke sådan nogen som mig - men nogle andre nogen) ville det da ikke være, sådan at man sys(<- et ret godt eksempel på den der afslappede holdning til det med at stave) det er grælt når folk laver fejl som man selv kunne lave i hobetal af ... ville det? Anyway - jeg fatter briller af det ... og har nok bare for meget tid for tiden ...

Der ud over har jeg fået en ny "hobby" ... jeg blog-crawler ... det er næsten lisså sjovt som at pub-crawle - bare uden tømmermænnerne ... Det kan jeg godt anbefale folk at prøve ... selvom jeg jo ville blive panisk paranoid, hvis nogen jeg kendte, crawlede forbi min blog ... det ville jeg godt nok ik bryde mig om - men nu skriver jeg immervæk på det der inDernet - og så ved jeg jo godt, at risikoen er der ... men min mand sir jeg er dobbeltmoralsk når jeg gør det ... men han er jo en mand - så han kan jo umuligt ha ret ...

7 Comments:

Blogger Amocca said...

altså jeg er jo word wanker af rang - og stavewanker - jeg får FNAT af folk der ikke kan stave... og giver ofte op uden at læse fx indlæg eller hjemmesider hvor folk de staver forkert konstant.... eller næsten endnu værre bruger Z'er og X'er i flæng... som fx ;o) Knuzzer og oxo (aaarrrrggghhh det kan jeg rive mit hår ud af hovedet pga af...)

nu ved jeg selvfølgelig godt at jeg inviterer jer alle sammen til at gå over og kommentere i ren chat sprog på min blog :P og det må jeg så overleve .... men jeg vil nok kløjs i kaffen alligevel og kalde jer alle sammen for skiderikker og det der er værre ;o)

8/11/05 02:07  
Blogger Freudika said...

"- jeg får FNAT af folk der ikke kan stave... og giver ofte op uden at læse fx indlæg eller hjemmesider hvor folk de staver forkert konstant"

Det gir jo ingen mening Amocca ... du kommenterer da rimelig tit på det jeg skriver ... og jeg skriver da oz "oz" og ikke også ... og din kommentar her tyder da oz på at du har læst hvad jeg har skrevet ... ;D

8/11/05 02:14  
Blogger soesterlystig said...

Jeg kan kun sige: ditto, ditto, ditto!! Jeg er også wordwanker af rang - og jeg hader, når ord bruges helt forkert! Men jeg tror måske det ligger i min uddannelse... Desværre har jeg tit alt for travlt og kommer derfor til selv at stå for nogle værre stavebøffer... så jeg kan jo ikke tillade mig at være så pernittengryn (ikke perniPPEn, som mange siger):-)

8/11/05 10:06  
Blogger HBT said...

Ja så er jeg vist også word wanker. Bare det at folk ikke kan fatte hvornår noget hedder en eller et kan få mig helt ud på et sidespor.

8/11/05 17:23  
Anonymous Anonymous said...

Jeg får simpelthen guldegysninger, når jeg hører folk sige "bedler" om billeder. Desværre kan næsten ingen sige det korrekt. Fx TV-avisen: "Nu skal vi se bedler fra Kina, hvor...." Hallo, hvornår kom D lige foran L? Åhhhh nej, nu er mit blodtryk allerede steget!

/Maj

8/11/05 21:37  
Anonymous Anonymous said...

guldegysninger?? gysninger af guld?

/Maj

8/11/05 21:39  
Blogger soesterlystig said...

he he... gysninger af guld:-)

9/11/05 08:27  

Post a Comment

<< Home