Wednesday, November 02, 2005

Nårm øhh ... ok.

Nu har jeg kørt på kanten af en sygemelding i et par uger ... men jeg går jo hjemme - er på dagpenge - så derfor har jeg ikke set det som en nødvendighed - og min læge er på kursus og yadayadayada ... så idag ringede de fra AF - de har måske et job til mig ... WHAT!!! AF skaffer aldrig nogen noget job ... men så lige nu, hvor jeg faktisk kører med måsen i vandskorpen for at klare en almindelig dag herhjemme, uden at skulle noget - så sys de lige de skulle ringe til mig ... nåja - når AF ringer - så siger man jo ja (hvis man godt kan li at få sine dagpenge) ... så i morgen skal jeg til samtale ... og jeg må indrømme at jeg er dybt ambivalent omkring det ... jeg håber jeg ser lyset når jeg sidder der i morgen - så jeg ved om det er det rigtige for mig ...

På den ene side kunne det måske være meget rart at komme ud og komme væk - at blive afledt - ikke have så mange timer hver dag til at tænke alle de tunge tanker ... på den anden side - så er min krop allerede spasset helt op med alle de stress-tegn, den kan samle - og er et job på nuværende tidspunkt at presse citronen? Jeg må indrømme at jeg virkelig ikke aner det ...

Jeg skal da også gerne indrømme, at job betyder løn - og løn betyder flere penge til at få samlet sammen til at gå i det private ... det spiller også ind i mine tanker ... men jeg har som nævnt været langt nede før - og jeg ved at jeg kan komme der ned igen så let som ingen ting, hvis ikke jeg passer på mig ... og det har jeg for alt i verden overhovedet ikke lyst til ...

Og idag har faktisk været en bedre dag, end de sidste mange ... alt har været lidt lysere ... jeg ved ikke hvorfor og hvad der har gjort det ... sådan har det bare været ... men en dag gør jo ikke at jeg pludselig er fuldkommen fit i roen, og har overskud til alt ... men det lysner lidt i det store billede ...

Hvis så jeg sidder i morgen til samtale og tænker "Ohhh shit - det her kan jeg ikke" så må jeg jo ud af det uden at det er tydeligt ... så skal jeg lægge mit konkurrence-gen på hylden og gøre det så dårligt som muligt uden at det er til at sætte fingeren på ... jeg kan selvfølgelig fortælle at vi er i fertilitetsbehandling - og at det selvfølgelig fylder meget ... så har jeg jo bare været ærlig - så kan jeg jo ikke gøre for, hvis de ikke vil ansætte mig ... kan jeg?

2 Comments:

Blogger Freudika said...

Nej - egentlig ikke ... men hvis ikke jeg magter det - så må jeg sygemeldes - for så kan jeg jo ikke stå til rådighed for arbejdsmarkedet :-/

2/11/05 23:26  
Blogger QVINDEN said...

Mød op til samtalen - se hvordan det forløber. Svar og fortæl ærligt om behandlingen: Så er det op til dem, om de vil ansætte dig, og du skal ikke gå og have skrupler over ikke at have spillet med åbne kort.
Glæder mig til at høre om samtalen.

4/11/05 07:17  

Post a Comment

<< Home