Tuesday, November 15, 2005

Lykkepiller ... en tur på en kæphest...

Jeg har en kæphest ... arj - jeg har nok flere ... men den jeg har tænkt mig at ride en tur på nu, er "lykke-piller" ... faktisk har jeg bunker af kæpheste forbundet med netop dette emne ...

Først navnet: nej det hedder ikke lykke-piller ... det hedder antidepressiver ... i min verden er der bare kæmpe stor forskel på at være lykkelig - og på at være antidepressiv ... nå men det var faktisk ikke engang den jeg ville ride nu ...

Jeg har en aversion mod at lægerne så gerne skriver piller ud ... men kommer man til lægen som jeg og er frygtelig-frygtelig-frygtelig voldsomt ked af det, fordi det måske er ved at være lige-før-lukketid ... den der ønskede baby - kommer måske aldrig - og det skal jeg måske til at se i øjnene ... jeg er ked af det fordi livet går mig i mod ... det handler ikke om kemi ... det handler om at livet stinker og driller mig voldsomt for tiden ... ja jeg vil faktisk sige at det grovmobber mig!

Hvis jeg så går til lægen og siger "jeg har det dårligt - jeg har brug for hjælp" så kan lægen slå armene ud til siden og så ellers gribe fat i recept-blokken ... men jeg har jo ikke brug for piller ... livet driller uanset hvor mange piller jeg æder ... jeg har brug for noget hjælp til at lære at takle det jeg står over for ... hvis jeg får piller nu - så har jeg jo problemet når jeg på et tidspunkt skal trappes ud af dem - og pludselig kan mærke hele livet igen ... så mangler jeg stadig at lære at takle det, som i første omgang gjorde mig ked af det ...

Jeg er træt af det system der i den grad gerne symptom-behandler - men ikke vil hjælpe med at løse problemet ... det gir så lidt mening i min verden ... især fordi jeg ved, hvor langt man kan komme med den rigtige hjælp ... så gør det mig dælme så frustreret at den ikke er tilgængelig for dem der faktisk har brug for den ...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home