Tuesday, December 27, 2005

Vær velkommen....

Så blev julen overstået, og vi haster videre til nytåret ... hvor er det sært ... hvem fa'en besluttede at to af årets største begivenheder hellere måtte ligge med en uges mellemrum, sådan at vi rigtig kan få stress over dem? Jeg fatter det ganske enkelt ikke ... jeg mener, man når lige at få sunket juleanden og konfekten - så kan man drøne ud og invistere i fjollede hatte og sølvserpentiner og champagne og fyrværkeri og mere mad ...

Nu er både jul og nytår jo nogle af de der frygtelige adderbadder-tilbagevendende begivenheder som hvert år, igen og igen, kan strø salt i det sår, der hedder "stadig ingen børn" ... alligevel falder jeg i hvert år, og tænker "til næste år, har vi enten fået et barn, eller også er jeg ihvertfald gravid" ... jeg kan ganske enkelt ikke lade være - det er jo tanker der kommer af sig selv ... og jeg er så naiv at jeg stadig tror det og ikke mindst håber det ...

Juleaften her i hjemmet gik godt ... jeg tænkte hen over aftenen, nogle gange på det barn, som vi stadig ikke har fået ... vi fik fortalt svigermekanikken, at vi er færdige i det offentlige, og at det private venter forude ... faktisk kom det helt af sig selv, da vi fik 10.000 kroner af dem, og så kom det jo naturligvis på tale, hvad vi havde tænkt os med dem ... og det er jo en slags "børne-opsparing" i en lidt anden forstand, end man normalt lægger i det ord ... så nu er vi igang med at spare op til projekt barn-i-det-private ... det er ok ... faktisk betyder de 10.000 og det, at min mand har fået en ret stor løn i denne måned, at vi sandsynligvis kan være klar til at gå i det private, omkring april, hvis fryseforsøget skulle kikse ... og med 3 æg på køl, må jeg indrømme, at min optimisme i den retning ikke er den største ... Men mit håb har vendt på det sidste ... jeg er igen begyndt at tro på, at det her nok skal lykkes for os ... Måske fordi vi er blevet enige om at blive ved så længe, jeg orker det ... og lige nu tror jeg ikke, at jeg kan sige stop før målet er nået ... men det kan selvfølgelig godt nå at ændre sig ... det er jeg meget godt klar over ... men for nu, vil jeg holde fast i at et nyt og bedre år står for døren ... og at det blir vores år... Så vær velkommen....

Nåja ... og jeg smed slet ikke med julemaden ... det må da være et tegn på et eller andet godt ;D

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jeg måtte godt nok læse efter mange mange gange, før jeg fandt ud af, at det ikke var julemanDen du ikke havde smidt med, men julemaden. Begge dele synes jeg dog er en flot præstation :-P

Jeg håber og tror på, at en masse gode ting kommer til jer i 2006. Du er verdens bedste kamel, nu må der snart være en pukkel til din mave derude et sted!

29/12/05 19:14  

Post a Comment

<< Home