Sunday, December 18, 2005

Nytårstanker

Da vi stod på tærsklen til 2005 kyssede jeg min mand godt nytår og vi var enige om at 2005 måtte blive et bedre år end 2004 havde været det ... 2004 var året, som startede med, at vi fik at vide, at min mands sædkvalitet var extrem dårlig ... 2004 var året hvor vi begge mistede vores jobs med mindre end en uges mellemrum ... 2004 var året, hvor min svigermor fik konstateret gallopperende cancer og 2004 var året for vores første mislykkedes ICSI-behandling ... så alt i alt var 2004 et rigtigt skod-år - og vi stod nytårsaften for ca. et år siden, og var enige om at 2005 kun kunne blive bedre ....

2005 har så været året for 2 eller 3 negative blodprøver ... det har været året, hvor min svigermor blev opgivet af det etablerede systemt ... hun blev udskrevet fra onkologisk i Århus uden videre behandling, med cancer der gallopperede der ud af ... 2005 var også året for vores sidste ICSI forsøg i offentlig regi og året hvor jeg blev ramt af voldsom sorg og en krop der stresser helt op over det ... 2005 har også været året for mange økonomiske spekulationer og problemer ... så på den ene side har 2005 overhovedet ikke været noget godt år for os ...

Men 2005 har også været året hvor min svigermor trods alle odds, er kommet i noget forsøgs-behandling der holder canceren i skak ... det er året der slutter med, at min mand har fået nyt og godt job, som han er glad for, og som giver nogenlunde den samme løn som han havde før ... det er året som slutter med at jeg går i behandling hos en psykolog som støtter mig og som jeg føler, virkelig ønsker for mig, at jeg får det bedre ... det er året, hvor vi er blevet enige om at fortsætte behandlingen i det private, og blive ved så længe jeg har lyst, og orker det ... der er faldet mange sten fra et tungt hjerte dér ...

2005 har mest af alt været en lang rutchetur med op- og nedture som bare blev ved og ved og ved ... men jeg slutter året med en slags ro ... selvom hverken min krop eller min psyke er på toppen, så har jeg alligevel en ro og vi har en plan for hvad der skal ske i det nye år, sådan rent behandlingsmæssigt ... og jeg tror på, at 2006 bliver et bedre år ... jeg tror på, at 2006 bliver vores år.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej Freud.
Jeg er sikker på, at du får ret. Det kan kun gå den rigtige vej. Og så er jeg rigtig glad for, at i har valgt at gå videre i det private. Jeg vil krydse alt jeg kan, for at du får ret, og at alle jeres ønsker bliver opfyldt i det nye år.
Glædelig jul og godt nytår.

Knus Lotte H

18/12/05 18:26  
Blogger Amocca said...

er du sikker på at vi ikke er pseudo tvillinger? For jeg stod ihvertfald i samme sted som dig i 2004 og kyssede manden og sagde:"2005 bliver bedre" ...

Hvorefter 2 mennesker døde, 3 blev udsat for voldsomme ulykker, min mand mistede sit arbejde, vores økonomi løb derfor hastigt løbsk, 2 IVF forsøg fejlede.... *suk*

men manden min har også fået nyt arbejde - så økonomien er på vej op og vores sidste forsøg er jo ikke afgjort endnu....

2006 - må ski da for helvede blive bedre for os alle...

20/12/05 01:02  

Post a Comment

<< Home