Wednesday, January 04, 2006

Det går bedre ...

Men egentlig så er jeg mere bitter og mere kynisk end jeg nogensinde har været ... Men jeg har forenet mig med det faktum at sådan er jeg nu ... jeg er bare blevet et andet menneske end jeg var for bare et år siden ... og det er ok for mig ...
"er du ikke bange for at støde folk væk på den konto"
Spurgte en bekendt ... og nej ... det er jeg ikke ... hvis der ryger venner på den konto - så er det bare ærgerligt ... men der er jo ikke noget at gøre ved det - for hvem ved - måske er det bare sådan jeg er nu ... og så hjælper det jo ikke at jeg forsøger at være en anden ... for at holde på venner, der alligevel ikke kan li den nye mere bitre og mere kyniske mig ...

Det er som om at jeg har fået det bedre ... efter jeg har accepteret at vreden og bitterheden godt må være der ... ligesåvel som det blev lettere at være misundelig på de gravide veninder (og have det nogenlunde med det), dengang jeg accepterede at denne smålige og overdrevne jaloux person var jeg også ... måske er det det samme med bitterheden ... den fylder mindre, når den får lov at være der ... Det er måske sådan, at følelser er følelser og de kommer som de vil - og de bliver lettere at bære, når først jeg accepterer at også de "grimme" følelser har ret til at være der ...

Men nu vil jeg så se om jeg kan lære mig selv rigtigt at kende som bitter-gammel-kælling™

5 Comments:

Blogger Solsikke said...

Jeg tror du har ret i, at følelser er nemmere at bære, når de bliver accepteret. En stor del af "det svære" er netop at gå og brænde inde med det, og fornægte det. Samtidig er det også det der er så usundt. Så tillykke med at du kan forene dig med din bitre og kyniske side, så er jeg også sikker på at den bliver kortvarig og ikke kronisk.

Kærlig hilsen
Solsikke

5/1/06 16:24  
Blogger Amocca said...

hey - der er intet i vejen med at være en bitter gammel kælling - det er mit mål i livet ;)

amocca

5/1/06 22:02  
Blogger soesterlystig said...

Ditto bitter bitch her! Måske skal vi lave en loge??

6/1/06 09:50  
Blogger Mira said...

Ja, de grimme følelser er man nødt til at acceptere og måske gør det det hele lidt lettere. Men under alle omstændigheder er de altså ikke rart at have,
Og jeps......jeg er også en bitter gammel bitch. En loge lyder som en god ide. Generelt har vi kvinder for få loger!!!

7/1/06 09:13  
Anonymous Anonymous said...

elsker dig Søs!

10/1/06 14:08  

Post a Comment

<< Home