Sunday, January 22, 2006

hundehoveder og hængerøve

Jeg havde for nyligt en samtale med min svigermor, som jeg egentlig ret godt kan li ...

Vi talte om, at jeg jo er sygemeldt for tiden og at jeg bare er meget meget ked af det, og at alt det her behandlingsnoget og manglende-graviditetsnoget bare går mig rigtig meget på ... (jeg er sygemeldt fra min status som ledig - så det gør nu ikke den store forskel) ... og at jeg da gerne snart vil igang med et eller andet, men ikke føler mig særlig klar til de krav jeg tror det pulserende erhvervsliv ville stille til mig ... men noget kursus-noget ... jeg ved bl.a. at den kommune jeg bor i afholder kurser i stress-håndtering for sygemeldte - og det ville passe mig rigtig godt at komme med på sådan et ...

Min svigermors kommentar til at jeg da gerne vil ud og ha lidt at rive i er, at så kunne det jo også være at det kom helt af sig selv !!!

- den får lov at stå et øje blik -

Jeg svarer, at det gør det ikke, for uanset, hvor meget jeg får at lave, så blir husbondens sædkvalitet ikke bedre - og den er dårlig - meget dårlig - så nej - det er ikke en mulighed ...

MEN det går mig alvorligt på at de (svigermekanikken) ser på det som noget pjat??? at det her behandlingsnoget er noget vi er igennem fordi ... ja fordi hvad? fordi det er sjovt? og det går mig alvorligt på, at hun i den grad giver udtryk for at det egenltig er noget, som jeg med min psyke gør nødvendigt!!!

OG det der gik mig allermest på, var da jeg talte med min mand om det, fik at vide at det da umuligt kunne være det hun havde sagt, for det havde vi da talt alt for meget med dem om, til at hun kunne tro!!!! HAN VAR DER IKKE!!!
OG så gik det mig voldsomt meget på, at da jeg påpegede det over for ham - dels at han ikke var der, og dels at det VAR det hun havde ment - så sagde idioten bare, nåjam du er også tit i forsvar når samtalen falder på behandling ... så misforstår du tit ting!!!

... Nåmen tak for støtten husbond!!! så var jeg jo heldigvis sur og syntes at han var en idiot - hvilket jeg egentlig synes at rigtig mange mennesker er for tiden - så det var jo på ingen måde unikt at han også var det ...

Senere da jeg var mindre "kasten-med-porcelænet-og-tudvorn-agtig" talte vi så om det og han kunne heldigvis godt se, at han havde sagt noget dumt og han undskyldte ... men for pokker, hvor er det heldigt at jeg har min blog, og at jeg har alle de andre kyniske kvinder i BiB-verdenen ... ellers var jeg jo afhængig af hans støtte hele tiden ... og han har altså bare en anden tilgang til verden end jeg har ... han fanger ikke alle de dumme ting som folk siger på samme måde ... og han er altid klar til at sige: "jamen søde skat - sådan var det jo slet ikke ment" ... og det var det da helt sikkert heller ikke ... men så er det jo heldigt at jeg har jer, til at give mig ret i at verden er et dumt og uretfærdigt sted, og at folk ofte er nogle narrøve ^-^

6 Comments:

Blogger Amocca said...

jeg har sagt det før og jeg siger det gerne igen: folk er nogen narrøve - men det er sjældent det er bevidst ondt ment.... (omend jeg nogen gange er begyndt at tvivle på dette mantra og overvejer at lave dte om til: hele verden stinker og folk er nogle ondskabsfulde bæster)... men den anden er nok bedre...

22/1/06 10:07  
Blogger Unknown said...

Nogle gange tænker jeg på om ventetiden på diverse fertilitetsklinikker ville blive kortere hvis blogland lukkede? Fordi vi alle sammen ville opgive vore drømme og sygne hen i evigt mørke...
TAK for Blogland.
- Og ja folk er nogle narrøve. Og indimellem er der endda nogen der er det med vilje!
PUK

22/1/06 11:10  
Blogger Mira said...

Kan kun tilslutte mig de foregående og sige: Narrøve der giver "assvice" er verden fuld af!!!!

22/1/06 11:57  
Blogger GitteK said...

sådan!!
den kvinde skulle da slå sig ned som proff. problemknuser....
eller også bare slå sig ned, når hun siger sådan noget! FY!

Sådan siger min svigermor også, sometimes....det er godt nok længe siden...

22/1/06 15:12  
Blogger Unknown said...

Sidder her og små griner med mig selv. Tusind tak for det jeg manglede noget der kunne få smilet frem. IKKE at jeg syntes det er komiske men gud hvor jeg kender de mennesker. Du skal bare tænke på noget andet folk. Klar med tankens kraft kan jeg forbedre min kærestes sæd så meget at jeg kan blive gravid naturligt.
Hvis jeg kunne det ville jeg nok kunne tjerne mange mange penge på at sælge måden til andre barnløse.

haaaam haaaam prøver lige at sende lidt af de rigtige tanker din vej. hehe

med venlig hilsen
cs

22/1/06 15:53  
Anonymous Anonymous said...

Ja ja, folk og deres afsporede "lad mig kværke dig i min egen eg ved ikke hvad jeg skal sige"-hed! OPkast! Fy da - ja undskyld. Men jeg havde nok vundet VM i Svigermor-kast, hvis det var mig!
Kh Stina

22/1/06 23:53  

Post a Comment

<< Home