Thursday, January 19, 2006

Farvel ... til morfaren og til sukker ^-^

Søndag aften tog jeg beslutningen ... mandag morgen drog jeg til kbh. og jeg fik sagt farvel til min morfar ... han er meget syg og nu håber jeg egentlig bare, at han snart får fred ... Men det var godt for mig at komme over og sige farvel ... selvom han sov det meste af tiden mens jeg var der ... jeg ved at jeg har fået sagt ordentligt farvel ... og det gør mig godt ...

Det der vægttab som jo skulle ske her i januar, februar og marts, er ikke eksisterende ... tværtimod må jeg næsten sige ... jeg kan ikke finde det fornødne overskud og kiloerne raser ikke just af ... igen må jeg næsten sige tværtimod :-/ og jeg formår ikke at finde styrken til at vende en ond cirkel ...
Holddaop en gang klynk!?!? ... jeg blir vist nødt til at tage fat ved roden og gøre det! beslutte mig ud af det - bruge min vilje ... og jeg vil jo tabe mig ... det er jo tvingende nødvendigt for at vi komme videre i behandlingen ... altså iflg. mig selv ...

Altså ... ikke mere sukker og ikke mere hvede ... masser af grønt og fedtfattigt kød ... det er jo ikke så svært ... altså hvis ik lige at der kom sukkercravings ind og forstyrrede systemet ... men igen ... der må jeg bruge min viljestyrke - for den har jeg vel... helt intakt, et eller andet sted ... den er vist aldrig brugt - så intakt må den være ...

Og Gitte postede "sindsro-bønnen" et eller andet sted for nyligt ... og den er god, og den tåler en gentagelse ...

Gud, giv mig sindsro,
til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre.
Mod til at ændre de ting jeg kan
og visdom til at se forskellen ...

Den må være min mantra fra nu af ... for af alt det forskellige skod står i lige nu ... så er det med vægten jo vitterlig noget jeg selv kan ændre ...

4 Comments:

Blogger stubbornmom said...

´Godt du fik sagt farvel til morfar - selvom det slf er sørgeligt!
Må spørge da jeg ikke ved det:
Har du PCO? Tænker bare det måske ku være?
Kh Stina

19/1/06 23:13  
Blogger Freudika said...

Jeg har ikke pco - selvom jeg selv synes at jeg har nogle tegn - bla. har jeg noget med hårvækst og der ud over sætter min overvægt sig som æbleform ... men lægerne siger nej.

19/1/06 23:53  
Blogger QVINDEN said...

Ak ja... sukkerproblematikken kender jeg kun alt for godt. Jeg skal også tabe mig. Men der sker for lidt. Og ja, det er jo nok min egen skyld. Et par kilo er røget - men det er jo alt for lidt.

Jeg har fået konstateret PCO og får derfor noget medicin, som skulle kunne hjælpe mod sukkertrang og vægt. Men ... Min krop reagerer bare overhovedet ikke på medicinen. Der er nok ingen vej uden om selv at styre uden om sukker og det hvide brød.
Nå... det blev en lang kommentar. Ville vel egentligt bare sige: Hold humøret højt og pøj pøj med at komme af med de ekstra kilo.

.... Vi kan jo godt, kan vi ikke? :-)

20/1/06 10:08  
Anonymous Anonymous said...

Nå ok - det var nu mest dét med din sukkertrang som vakte min mistanke til PCO. Har hørt man får sådan en trang til sukker, pga insulinresistens eller noget. Nå men det er da altid noget at det ikke er det du har. Og pøj pøj med at batle kiloene!
Kh Stina

21/1/06 00:26  

Post a Comment

<< Home