Tuesday, April 04, 2006

Klynk og røg og noget ...

Der sker absolut nada, nul og nix, intet på behandlingssiden lige nu ... jeg kæmper med at ville og så ikke at ville og bare sige "ok - vi prøvede" og så til at tænke: "Naarrj - jeg vil ikke undvære at få et barn med min mand" ... og det er ikke sådan fra dag til dag ... det er nok mere fra minut til minut det skifter ...

Det fylder en masse i mine tanker ... jeg har 3 æg i fryseren ... jeg skal tabe mig før de blir brugt (og jeg går igang d. 9. så skal der ske noget for alvor) ... samtidig har jeg den der ryger-mand som ikke har nogen intentioner om at stoppe eller bare vise hensyn ... og så længe han ikke vil comitte lidt ... så ved jeg ikke om jeg har lyst til at forsøge at få et barn med ham ... Jeg har sagt til ham, at jeg ikke vil i behandling igen, før han ihvertfald går med til at vi kan have et røgfrit hus ... Når nu undersøgelser viser, at jeg lige så godt kunne ryge selv, som at gå i hans "aflagte" røg dag ud og dag ind - sådan rent fertilitetsmæssigt ... så kan jeg virkelig ikke se nogen grund til at jeg taber mig og vi gør en masse andre ting - hvis hans røg er hellig og ikke kan pilles ved ...

Det er virkeligt et isue for mig for tiden - og jeg hader-hader-hader hans røg ... og jeg blir dårlig af den og lider af voldsomt meget hovedpine ... som altsammen godt kan have noget med hans røg at gøre ... og det gør mig usigeligt ulykkelig at jeg har det sådan - og at han har det sådan ... og at tingene let kommer til at gå i hårknude omkring dette emne ... for vi kan ikke længere tale om det - for så snart jeg åbner munden og nævner hans røg ... så spørg han, dybt provokeret, om han overhovedet må være her ... og ja det må han ... hans røg må bare helst ikke ...


Nå ... nok klynk herfra for idag ...

7 Comments:

Blogger soesterlystig said...

Det synes jeg bare er SÅ strengt.. I har altså også et barn i huset!
Jeg ville blive tosset....

5/4/06 11:22  
Blogger Freudika said...

Det bliver jeg egentlig også ... men det hjælper intet ... og nok går det mig meget på ... men det er ikke noget, jeg har lyst til at ofre mit ægteskab for ...

5/4/06 12:34  
Blogger GitteK said...

Kender problematikken ud og ind!!!!
min mand stoppede først da han begyndte at dykke.
Tror ikke man kan stoppe med at ryge for andre end (og kun) sin egen skyld!

Jeg har grædt SÅ mange tårer (og virkelig overvejet at skride) når jeg har siddet med en stakkels stakkels lille pige der har brækket slim op i sine værste bronkitisanfald (hvilket hun ikke har haft spor af efter han holdt...7-9-13)

Han er jo ikke en ond far, og det har sikkert gjort enormt ondt på ham...alligevel kunne han ikke (ville ikke...)

Men nu har han holdt i snart et år, og han er den værste anti-ryger der kan gå på to ben (det er næsten pinligt)

P.S Og selvom hans sæd var super duper førhen er den kun blevet bedre - ihvertfald motiliteten... måske tilfældigt, don´t know!

Kæmpe kæmpe kram!!!!

5/4/06 13:17  
Blogger Freudika said...

Men jeg er faktisk ligeglad om han stopper... eller nej - ikke ligeglad - for det er da klart det jeg helst vil ha ... men jeg ville i første omgang blive overlykkelig, hvis han havde forståelse for, at røg bare ikke hører til inden døre ...

At han går ind i et andet rum (end det hvor barnet og jeg opholder os lige nu) for at ryge hjælper ikke en hujende fis ... det svarer til at man har en svømmehal, hvor det kun er tilladt at tisse i den ene ende ... eller at man må tisse på det lave ind til klokken 10 - og der efter må man ikke mere ...

Det giver overhovedet ikke mening for mig, når han holder på sin "ret" til også at skulle være her ... med sin røg altså.

Det er så heller ikke sådan en fix ide jeg pludselig har fået - for han har jo altså røget i al den tid jeg har kendt ham ... men jeg - min krop - er blevet mere og mere intollerant over for røgen - så jeg blir dårligere og dårligere af det :-/

Måske det var noget vi skulle få løst med en mægler på ... for vi kan jo virkelig ikke tale om det mere, uden at det går helt i hårknude :'(

5/4/06 13:28  
Blogger Frøkenhat said...

Puhhhh... Ville ønske jeg kunne sige noget klogt her. Men faktum er, at jeg aldrig selv har været mere end lejlighedsvis festryger i gymnasieårene. Og jeg forstår derfor ikke trangen, besættelsen og det svære i at lade være. Og forstår slet ikke, at man ikke kan eller vil tage hensyn til sine nærmeste.
Synes det er et svært spørgsmål. For selvfølelig skal han ikke føle sig forfulgt i sit eget hjem - men det skal du jo omvendt heller ikke. Og det er måske i virkeligheden det, du gør lige nu, hvor du ikke kan undgå hans røg?
Ja, kære Freudika. Mange ord, men ingen guldløsninger her fra. Håber det løser sig.

Har i øvrigt tilladt mig at linke til dig på min side - er det ok?

5/4/06 17:12  
Blogger Freudika said...

Helt i orden Frk. Hat ... og så vil jeg gøre det samme til dig ;-)

5/4/06 17:31  
Blogger HBT said...

Synes det er dårligt at han ikke selv kan se han forpester dit og sønnes liv med hans røg. Her hos os ryges der KUN udendørs. Og vi var begge rygere da vi flyttede hertil men det var en KLAR aftale allerede inden vi flyttede. Gæster der ryger må også gå udenfor. Sådan er det bare. Der er da efterhånden SÅ mange undersøgelser der viser at man IKKE kan lufte ud og dermed komme af med røgen, den bliver hængende i laaaaaaang tid. Og synes heller ikke det er rimeligt at du skal døje med hovedpine mv pga han røg.

Hvad er problemet i at gå udenfor og ryge?

6/4/06 14:44  

Post a Comment

<< Home