Tuesday, August 09, 2005

Sejre og nederlag

Jeg abonnerer på jubii citater - det betyder ganske enkelt at der hver dag tikker en mail ind i min mailbox med tre tilfældige citater ... idag lød et af dem:
"Man skal være gud for at kunne afgøre, hvad der er sejr og hvad der er nederlag." ... og så kom jeg til at tænke på vores situation ... og klart det er et gigantisk nederlag at opdage at de der ønskebørn ikke "bare" kommer anstigende fordi man gerne vil ha det ... men hvad med sidegevinsterne?
Jeg ved at jeg er vokset som menneske gennem de seneste år - og jeg er helt sikker på, at det har med hele behandlingscirkusset at gøre ...
Jeg har mødt en bunke skønne kvinder som jeg nok aldrig ville ha mødt hvis ikke det havde været for den forbandede svære situations som vi allesammen er i ...
Jeg har lært så meget om mig selv og om hvad jeg kan ...
Båndet til min mand er blevet langt stærkere end det nogensinde har været før ...

Jeg tror på at der er gevinst i al modgang - nogengange skal man bare lede længe for at finde den ... men jeg finder den næsten altid - måske fordi jeg vil ha' at den til at være der ...

2 Comments:

Blogger Amocca said...

Jeg tror absolut du har ret - har selv skrevet om det for 100 år og en sommer siden...

Der er intet der er så skidt at det ikke er godt for noget, er der et gammelt ordsprog der siger... og til dels tror jeg det er rigtigt...

Ikke dermed ment at skulle dette ikke lykkes at jeg vil sætte mig tilbage og sige : Nå ja, men i det mindste har jeg lært noget...

Men man skal ikke kimse af de gode ting man også har fået ud af en alt i alt barsk oplevelse.

Kram til dig - jeg er ihvertfald glad for at jeg fik muligheden for at lære dig at kende

10/8/05 08:06  
Anonymous Anonymous said...

Jeg tror ganske enkelt, at jeg var en gladere gravid og er en bedre mor pga min barnløshed. Jeg siger ikke bedre end andre, men bedre end jeg ellers ville være. Ingenting bliver taget for givet og hver dag med guldklumpen er en gave. Med barnløsheden og ham er jeg en helt anden - mere selvindsigt, større tålmodighed og mere til stede hver dag. MEN når det så er sagt, så var det også de værste år i mit liv og det er jo kun, når man kommer ud på den anden side, at man kan være så fandens bagklog!

10/8/05 10:13  

Post a Comment

<< Home